07.12.2021 18:58

- İç parazit ne demek ?

İç Parazitler; Tenya (yassı kurtlar), kancalı kurtlar, yuvarlak solucanlar, ince-kalın bağırsak kurtları, kalp kurtları doğuştan veya daha sonra dışarıdan alınabilen parazitlerdir. Evcil hayvanlarınıza parazit bulaşmasının en sık görülen yolu enfekte olmuş başka bir kedinin dışkısıyla temas ya da parazit yumurtalarının farkında olmadan hasta sahipleri tarafından taşıması ile olur.

-iç parazit insanlara bulaşır mı ?

İç parazitler gerek evcil hayvanınızdan gerek tükettiğiniz bazı gıdalardan sizlere bulaşabilir.  Hekiminizin önerdiği şekilde rutin ilaç uygulamalarınızı yaptırmanız kediniz/köpeğiniz ile birlikte sizin de korunmanıza yönelik bir uygulamadır.

- Kedilerde ve köpeklerde parazit olduğunu nasıl anlarız ?

evcil hayvanınızın yaşam alanında fark edebileceğiniz semptomlar,

+ishal, kabızlık

+kilo kaybı/ kilo alamama

+kusma

+dışkıda kan

+kansızlık

+şiş ve gergin karın

+halsizlik

+kuru/kabarık tüyler

+salya artışı

+anüs çevresinde ya da dışkıda parazit görülmesi

bu gibi belirtileri fark edip veteriner hekime danıştığınızda dışkıdan alınan numune ile direkt ya da çeşitli boyama teknikleri de kullanılıp mikroskobik bakı yapılarak parazit var mı? ve varsa türü nedir? belirlenebilir ve tedavi şekli belirlenir.

- Parazit tableti nedir nasıl uygulanmalı ?

Parazit tabletleri, kediler ya da köpekler için uygun dozda ve etken maddede hazırlanmış olan tabletlerdir. Kilolarına uygun şekilde veteriner hekimin söylediği dozda ve aralıkta kullanmanız halinde evcil hayvanınızı ve sizi parazitlerden korur. Seçilen ilaca göre uygun doz ve periyodik kullanım sıklığına veteriner hekiminizin karar vermesi evcil hayvanınız için en doğru ve en güvenilir seçenektir.

- iç parazitler için iğne daha mı etkili ?

İç parazit için ilaç uygulaması kedilerde ense damlası, tablet ve iğne formunda , köpeklerde ise genelde sadece tablet formundadır (artan kiloya bağlı olarak ilaç miktarındaki artış nedeni ile iğne formu tercih edilmez). Uygulama yolu açısından herhangi bir üstünlük yoktur. Önemli olan seçilen ilacın etken maddeleri ve etki spekturumudur.(Kullanılan ilaçlar ile ilgili detaylı bilgileri ve evcil hayvanınız için hangisinin en iyi olduğu bilisini hekimlerimizden alabilirsiniz)

- İç parazit kediyi öldürür mü ?

Özellikle yavru kedi ve köpeklerde yoğun iç parazit görülmesi durumunda parazitlerin salgıladığı toksinlere bağlı ölümler olabilmektedir. Bunun dışında yine yoğun parazit varlığına bağlı olarak bağırsaklarda tıkanma, bağırsak çeperinde kanama, kedinin ya da köpeğin yeterli besin alamaması gibi sebeplerle hasta kaybı yaşanabilmektedir. Bu gibi durumlarda hemen veteriner hekime başvurulup parazitlerin ölümcül etkilerini önleyici serum vb. takviyeler yaptırılmalıdır.

Vetpozitif Veteriner Sağlık Merkezi

Selin Sayın

Sorularınız ve detaylı bilgi için aşağıdaki numaradan hekimimize ulaşabilir randevu talep edebilirsiniz.

0551 955 5775 - 0216 418 6666